Ikon innhold
Innhold
Shopify-logosymbol
Ta kontakt
Grafisk punkt.

Høy fart og konverteringsrate: Si farvel til begrensende maler og øk salget med en moderne, rask og skreddersydd nettbutikk.

Grafisk punkt.

Samlet innholdsadministrasjon: Administrer produkter og annet innhold i én enkelt plattform med Shopify integrert i Sanity CMS.

Grafisk punkt.

Fremtidssikker: Få en trygg og moderne teknologisk grunnmur som kan tilpasses fremtidens behov og trender innen e-handel.

Disse bruker allerede Shopify og Sanity CMS
Logo Netflix
Logo NikePuma logoLogo GymsharkLogo HeinzLogo Spotify
"Headless" forklart

Hva betyr “headless”?

En headless arkitektur innebærer å skille forretningslogikken og innholdet (kroppen) fra presentasjonen (hodet). Innholdet er ganske enkelt en samling strukturerte data som vi kan bruke i nettsider, mobilapper, nyhetsbrev eller hvor som helst vi ønsker å vise det.

Med en tradisjonell tilnærming på plattformer som Shopify, WordPress og Drupal blir innhold og layout ofte blandet sammen, noe som kan begrense fleksibiliteten og bruksmulighetene til innholdet.

Quote icon

...en headless arkitektur innebærer å skille forretningslogikken og innholdet (kroppen) fra presentasjonen (hodet).

Med en headless tilnærming kan vi benytte hvilken som helst teknologi vi ønsker for å bygge en rask og fleksibel nettbutikk eller nettside, og dra innholdet inn i webapplikasjonen fra flere kilder, som Shopify og Sanity CMS.

Friheten til å kombinere flere plattformer og innholdskilder i én løsning kalles gjerne "Composable" arkitektur, i motsetning til den tradisjonelle tilnærmingen med "Monolithic" arkitektur med én integrert teknisk plattform.

Fremtiden for e-handel bygges på headless arkitektur der alt er mulig. Om din bedrift er interessert i denne typen fleksibilitet, burde vi ta en prat.

Quote icon

Vi er veldig fornøyd med jobben som Represent har gjort for oss. Vi ba om fremtidens netthandelssystem, og de har levert på alt vi ba om og litt til.

Logosymbol GoogleGoogle showing 5 out of 5 stars on Google reviews.
5,0
Daniel Sandvik
Daniel Sandvik
Kommunikasjonsdirektør
,
Vitamail
Fordeler

Fordeler med en "headless" Shopify nettbutikk

Headless e-handel er fremtiden for netthandel. Å separere “butikken” fra “lageret” i Shopify gir deg større frihet til å skape unike kundeopplevelser. Den digitale verdenen endrer seg raskt, og man er avhengig av hastighet, fleksibilitet og evnen til å ligge et skritt foran for å følge med i utviklingen. Sammen med verdens ledende plattform for strukturert innholdshåndtering, Sanity CMS, sier vi på godt norsk: “The sky is the limit”!

01

Lynraske nettbutikker

Hodeløs Shopify-butikk med Googles fyrhastighetstestscore på 100/100.

Ta farvel med trege sidelastinger som skader både brukeropplevelsen og rangeringen din hos søkemotorer. En headless arkitektur med Shopify og Sanity CMS gir raskere og mer engasjerende handleopplevelser som igjen øker salget.

02

Få full kontroll over innholdet

Med vår integrasjon av headless Shopify og Sanity, vil produktene dine synkroniseres fra Shopify til Sanity, hvor du kan berike dem med engasjerende innhold og sømløst integrere produkter og redaksjonelt innhold. Vi forenkler håndteringen av selv de mest komplekse innholdsstrukturer og relasjoner.

Hodeløs Shopify-utvikling ved hjelp av Sanity CMS for å berike produkter fra Shopify med dynamisk innhold i Sanity Studio.

Ved å flytte innholdsstyring fra Shopify til Sanity CMS får du tilgang til mange nye funksjoner for innholdsredigering. Dette inkluderer omfattende versjonskontroll og samarbeid i sanntid, som gjør det mulig for flere å jobbe med samme innholdet samtidig.

Google fyrhastighetstestscore med 100/100 for en hodeløs Shopify + Sanity CMS nettbutikk.

Moderne, raske nettbutikker

Gå "headless" og få en rask nettbutikk ved å kombinere Shopify, Sanity (markedets ledende headless CMS) og de nyeste og beste webteknologiene.

Skjermbilde av sanntidssamarbeid i Sanity Studio.

Uovertruffen samhandling

I Sanity Studio kan flere redaktører jobbe med det samme innholdet på samme tid. Vi ser i praksis at redaksjoner forlater Word-dokumentene og jobber med innholdet direkte i CMS-et.

Enhetlig innholdsadministrasjon med Sanity CMS og Shopify.

Ubegrenset fleksibilitet

“Sanity Studio” som er det Sanity kaller redaktørgrensesnittet sitt, er open-source og gir oss helt frie tøyler til å tilpasse grensesnittet og integrere eksterne tjenester.

Skjermbilde av Sanity Studio live nettstedforhåndsvisning der redaktøren jobber med innhold.

Kontroll på innhold og merkevare

Innholdet struktureres i Sanity helt adskilt fra visningsflater som websider, apper, nyhetsbrev, o.l. Riktig utseende sikrer vi i kode, og innholdet kan leve gjennom iterasjoner av design og struktur.

03

Lag din egen unike nettbutikk med skreddersydde brukeropplevelser

Tilpasset nettbutikk med et hodeløst Shopify og Sanity CMS-oppsett.

Gå forbi begrensende maler og få ubegrenset fleksibilitet og kontroll. Bygg minneverdige opplevelser som styrker merkevaren din.

Du må vinne tilliten til målgruppen din ved å fremstå som unik og autentisk, samtidig som du følger konvensjoner som får besøkende til å føle seg trygge og øker sannsynligheten for at de fullfører kjøpsprosessen.

04

Selg globalt fra én nettbutikk

Har du kjent på utfordringene med å administrere separate Shopify-butikker for hvert enkelt marked? Eller har du frustrert deg over begrensningene som følger med Shopify Markets? Da har vi gode nyheter til deg! Med en headless Shopify-løsning, bygger vi bare én nettbutikk.

Skjermbilde fra Sanity Studio som viser markeder fra Shopify.

Alle nettbutikker og markeder vil være basert på én enkelt kodebase for enklere utvikling og vedlikehold, og du administrerer alt innhold på ett sted. Vi utnytter fortsatt kraften til Shopify, enten det er gjennom Shopify Markets eller såkalte “expansion stores” (separate Shopify-butikker under én konto) hvis du trenger ulike konfigurasjoner for utsjekken i ulike markeder. Forskjellen er at vi samler denne informasjonen i én nettbutikk og deretter leder brukeren til riktig utsjekk for å fullføre kjøpet.

05

Administrer språk og oversettelser for din Shopify-butikk i Sanity CMS med eller uten AI-assistanse

Håndtering av alle produktene dine og annet innhold, som for eksempel landingssider, i Sanity CMS gir deg betydelig mer fleksibilitet og gjør arbeidsflyten mer effektiv og fornøyelig. Dette blir spesielt tydelig når du lager innhold rettet mot ulike markeder og språk.

Skjermbilde fra Sanity Studio som viser oversettelser og språk.

I eksemplet ovenfor kan du se hvordan vi har introdusert «Translation Status» for innhold i Sanity Studio, slik at redaktørene kan jobbe med innhold på et nytt språk og gjøre det tilgjengelig for besøkende i nettbutikken først når de aktiverer det språket.

Skjermbilde fra Sanity Studio som viser AI-oversettelse.

Vi har også integrert Open AIs Chat GPT i Sanity Studio, noe som gjør det enkelt å duplisere og oversette hele produkter eller landingssider med bare ett klikk!

06

Selg i flere kanaler fra én backend ("omnichannel selling")

Omnichannel-salg med et hodeløst Shopify og Sanity CMS-oppsett.

Ved å separere nettbutikkens backend fra frontenden, kan alle skjermer bli en digital butikk. Trekk innholdet inn i nettbutikken din, nyhetsbrev, chatboter, mobilapper, og mer.

07

Integrer alle verktøyene du trenger

Med en skreddersydd nettbutikk bygget på en moderne teknisk arkitektur, kan vi integrere alle plattformer eller tjenester du trenger, både i nettbutikken og i Sanity Studio hvor du administrerer innholdet ditt. Sanity Studio er en React webapplikasjon med åpen kildekode som gir oss full frihet for tilpasning og integrasjon.

Du kan fremdeles bruke Shopify sine apper så lenge de har “API-støtte”, men vær oppmerksom på at integrerasjon i en tilpasset “headless” nettbutikk kan ta lengre tid enn i de tradisjonelle Shopify-butikkene som kan bruke plugins rett ut av boksen. Denne plug-and-play opplevelsen har dog sin pris, da den kan føre til redusert ytelse og hastighet for Shopify nettbutikker. Hvis du ønsker det beste for din nettbutikk, kan det virkelig lønne seg å investere i en skreddersydd, headless Shopify nettbutikk.

08

Gjør deg klar for en spennende fremtid innen e-handel

De fleste av våre kunder som ender opp med en headless Shopify-løsning, kommer til oss på jakt etter en fleksibel og fremtidsrettet løsning som de kan bygge videre på i takt med bedriftens vekst. Vi utvikler løsninger basert på teknologi og plattformer som med stor sannsynlighet vil være banebrytende i mange år fremover. Ved å integrere headless Shopify med Sanity headless CMS, kan vi tilby en tilpasset løsning som oppfyller alle dine ønsker og behov innen innhold og handleopplevelser! La oss ta en prat!

Ta riktig valg

Når er headless e-handel det rette for din bedrift?

Det kan være utfordrende å finne ut om en headless løsning eller en tradisjonell e-handlesplattform vil være riktig valg for bedriften din. Vi kan hjelpe deg å vurdere alternativene og guide deg i riktig retning. Les videre under, og ikke nøl med å ta kontakt.

Når vil en tradisjonell e-handelsplattform passe bedre for din bedrift?

En headless løsning vil være et supert alternativ for ambisiøse bedrifter, men vil antakelig ikke være veien å gå hvis du driver en liten nettbutikk. For de som er nye innen e-handel og gradvis bygger opp sin virksomhet, kan en headless handelsløsning bli for kostbar sammenlignet med tradisjonelle løsninger som Shopify-maler eller Squarespace-butikker.. Her er noen av fordelene til tradisjonelle e-handelsplattformer for mindre selskaper:

  • Kom i gang enkelt og rimelig. Tradisjonelle e-handelsplattformer kommer med en funksjonell backend og nettbutikk klar til bruk. Vi har satt opp ferdige Shopify-butikker på bare 50 timer. En skreddersydd headless løsning vil oftest kreve et 5-10 ganger så stort budsjett.
  • Få mer gjort raskere med en mal. Maler gjør det mulig å sette opp en fleksibel og godt designet nettbutikk uten en designprosess eller noe vesentlig kodejobb. Hvis du ikke trenger fleksibiliteten eller tilpasningsmulighetene du får med en headless løsning vil tilnærmingen med maler spare deg for mye tid og penger.
  • Plug-and-play-funksjonalitet med plugins. Med en tradisjonell Shopify nettbutikk kan du enkelt installere plugins for å utvide funksjonaliteten til butikken din. De vil fungere ut av boksen og kan konfigureres i Shopify. Ulempen med plugins er at de kan gjøre nettbutikken din tung og treg og dermed skade rangering i søkemotorer, brukeropplevelsen og konverteringsraten. Med en headless løsning kan du fremdeles legge til plugins i Shopify-administrasjonen, men disse må støtte API-er (Application Programming Interface) og krever tilpasset utvikling for å implementeres i nettbutikken.
  • En formel som er enkel å følge. Med en tradisjonell tilnærming kan du dra nytte av alt arbeidet som er blitt lagt ned i utviklingen av en plattform som Shopify. Disse plattformene har eksistert og blitt kontinuerlig forbedret i mange år. Det kan være smart å holde seg til det som allerede fungerer, med mindre det gir mening for din bedrift å utvikle en skreddersydd løsning.
Quote icon

En headless løsning vil være et supert alternativ for ambisiøse bedrifter, men vil antakelig ikke være veien å gå hvis du driver en liten nettbutikk.

Når er en headless løsning riktig valg?

En headless løsning for e-handel kan være godt egnet i følgende tilfeller:

  • Bedrifter som forventer rask vekst. Om du ønsker at bedriften din skal vokse og utvide seg raskt og uten begrensninger, vil headless e-handel gi deg fleksibiliteten du trenger.
  • Bedrifter med fokus på innhold. Hvis engasjerende innhold og inbound markedsføring er en del av din strategi, vil en innholds-administrasjon fra øverste hylle være essensielt for å lykkes. Det finner du ikke i tradisjonelle plattformer for e-handel.
  • Team som ønsker full kontroll og tilpasning. Bedrifter som ikke kan risikere å bli holdt tilbake av begrensende maler og tradisjonelle alt-i-ett plattformer, vil dra nytte av den ubegrensede fleksibiliteten som headless e-handel tilbyr.
    Kostnadseffektiv utvikling og testing av ny funksjonalitet lar oss iterere raskere mot gode brukeropplevelser og høyere konvertering.
  • Bedrifter som behøver en ny teknisk start. Hvis bedriften din har utviklet nettbutikken på en tradisjonell plattform over lengre tid har dere antakelig akkumulert mye teknisk gjeld. Løsningen din kan være en lappeteppe av kode og plugins som er komplisert og kostbart å vedlikeholde. En moderne og ren headless nettbutikk, frakoblet fra innholdet og forretningslogikken, representerer en teknisk bærekraftig fremtid som lar deg vokse og ekspandere uten tekniske bekymringer.
  • D2C selskaper som driver salg fra flere kanaler. Headless e-handel passer perfekt for flerkanalssalg. Direkte-til-forbruker merkevarer kan distribuere innholdet sitt og selge produkter fra ulike kanaler når innholdet og forretningslogikken er koblet fra nettbutikken deres.
  • Bedrifter med fokus på konvertering. Bedrifter som aktivt jobber med å forbedre brukeropplevelsen og optimalisering av konverteringsraten, kan oppnå raskere og mer effektive forbedringer med en headless løsning.
Shopify partnerbyrå

Voks smartere med et moderne Shopify webbyrå

Vi har hjulpet merker som Alfa Sko med å lykkes med Shopify Plus, og utviklet skreddersydde løsninger for merkevarer som Vitamail. Ved å kombinere kraften til Shopify med fleksibiliteten til Sanity CMS utvikler avanserte innholdsstrukturer og forretningslogikk som møter brukerne dine i form av engasjerende, raske Shopify-butikker som konverterer bedre.

Våre rådgivere, webdesignere og utviklere hjelper bedrifter til suksess med fokus på engasjerende brukeropplevelse (UX), konverteringsoptimering (CRO), og den beste teknologien innenfor headless e-handel. 

Vi samarbeider med ambisiøse bedrifter som investerer i sin Shopify nettbutikk som en viktig del av deres vekst og suksess. Hvis en tradisjonell Shopify-mal ikke er tilstrekkelig for dine forretningsbehov, og du er klar til å investere i en tilpasset løsning, kan vi være en god match. Vi kan hjelpe deg med å redesigne din nåværende butikk for å oppnå bedre ytelse og konverteringsrater, eller bygge en helt ny nettbutikk fra bunnen av.

Les mer om hvordan vi jobber og vår tilnærming til prosjekter lenger ned.

Quote icon

Vi har jobbet med Represent for å utvikle fremtidens netthandelløsning med Shopify og Sanity CMS. De viktigste parameterne var konverteringsoptimalisering for brukerne, via tydelighet og brukervennlighet - og at systemet skulle være enkelt å bruke backend for våre ansatte. Represent har levert på begge deler. Gjennom hele prosessen har Represent føltes som en forlenget arm av vårt selskap, og vi har fått fokus og oppfølging hele veien med tett og god kommunikasjon. Vi gleder oss til fortsettelsen.

Logosymbol GoogleGoogle showing 5 out of 5 stars on Google reviews.
5,0
Daniel Sandvik
Daniel Sandvik
Kommunikasjonsdirektør
,
Vitamail
Represent-teamet

Vi er utrolig stolte av teamet vårt!

Alexander og Øyvind er våre senior rådgivere med 20+ års erfaring innen business, design og teknologi. Vi elsker å hjelpe bedrifter å lykkes digitalt!

Vårt designteam lager engasjerende brukeropplevelser (UX) med fokus på konverteringsoptimalisering (CRO).
Vi er spesielt stolte av Josipa - et råskinn (og universitetsprofessor) i UX-design.

Vi er nå et team på ti utviklere som spesialiserer seg på Shopify, Sanity CMS og React/Next.js. Våre utviklere og designere jobber tett sammen, og Robert til høyre her har også en UX-design mastergrad!

+6
Trygge markedsledere

Shopify og Sanity er markedslederne innen e-handel og moderne "headless" innholdsstyring

Sanity verdens ledende hodeløse CMS på g2.com

Shopify har investert i Sanity CMS og utviklet en tett integrasjon mellom de to plattformene, som utvilsomt gjør Sanity CMS til det beste valget for å forbedre de relativt begrensede mulighetene man har for innholdsredigering innebygd i Shopify.

Hodeløs Shopify med Sanity CMS er det beste alternativet etter at Shopify investerer i Sanity CMS.

Den største fordelen ved å integrere markedets ledende headless CMS med Shopify, er å utvide de begrensede mulighetene for å strukturere innhold rundt produktene i Shopify. Vi henter produktene dine fra Shopify og lar deg legge til mer og bedre innhold i en tilpasset innholdsstruktur i Sanity.

Slik fungerer det

Vi integrerer Shopify med Sanity CMS - markedets ledende innholdsplattform

Nå har du kommet langt ned, så vi antar at du er klar for litt detaljer om hvordan en headless Shopify + Sanity løsning fungerer, ser ut og føles. Her dykker vi dypere ned i hvordan markedets ledende headless CMS kan gi innholdet i Shopify-butikken din superkrefter!

01

Produkt-synkronisering i sanntid med den innebygde integrasjonen mellom Shopify og Sanity CMS

Shopify connect produktsynkronisering for Sanity CMS.

Shopify har investert i Sanity, noe som gjør Sanity til et klart førstevalg av CMS for bedrifter som trenger bedre muligheter for innholdet enn det Shopify tilbyr (veldig begrenset). Med "Sanity Connect" pluginen til Shopify, blir endringene du gjør i produktkatalogen din overført til Sanity Studio i sanntid. I Sanity Studio administrerer du alt innhold, og har også muligheten til å legge ekstra innhold til produktene for en mer omfattende presentasjon.

02

Lag rikere produktinnhold i Sanity CMS

Skjermbilde fra Sanity Studio som viser hvordan vi beriker produktdata fra Shopify.

Når Shopify-produktkatalogen din er synkronisert med Sanity, kan vi styrke produktinnholdet for å gjøre kjøpsopplevelsen mer engasjerende og øke konverteringsraten. Du designer produktsidene dine med den samme fleksibiliteten som du har på landingssider og annet innhold.

03

Bygg landingssider i Sanity Studio og integrer produktdata og handlefunksjoner sømløst

Skjermbilde fra Sanity Studio som viser en landingssidebygger.

Vi hjelper deg med å sette opp alle innholdsmodulene du trenger for å lage landingssider og annet innhold. Ved å ha produktene dine i Sanity sammen med annet innhold, kan du enkelt knytte produkter til en landingsside. Dette skaper en sømløs integrasjon mellom innhold og handel.

04

Innholdstyper og relasjoner med strukturert data i Sanity Studio

Vi tilpasser alt etter din bedrifts behov i Sanity Studio. I eksemplet nedenfor har vi opprettet en innholdstype for forhandlere relatert til et spesifikt marked, samt en produktrelasjon for å velge hvilke produkter som er tilgjengelige hos den enkelte forhandleren i det gitte markedet. Dette inkluderer også lenker til de respektive produktene på forhandleren sin nettside.

Skjerm fra 4him&her nettbutikk.

Og slik ser en forhandler ut i Sanity Studio:

Skjermbilde fra Sanity Studio som viser innholdstyper.
05

Designfrihet - bygg unike handleopplevelser

Eksempel på hvordan du bygger produktsider med designfrihet ved hjelp av Shopify med Sanity CMS.

Frigjør deg fra maler og la våre designere og utviklere, som spesialiserer seg i brukeropplevelse (UX) og konverteringsoptimalisering (CRO), utforme en skreddersydd handleopplevelse tilpasset dine kunder. Vi følger kjente og beviste designprinsipper og UX/CRO-mønstre, samtidig som vi utvikler noe helt unikt for din virksomhet.

06

Publisering og distribusjon - raskt, enkelt og sikkert

Vi jobber i forskjellige miljøer for produksjon (live nettside), testing og utvikling. Når en funksjon er klar til å testes, kan du gjøre det på en privat adresse som ikke er tilgjengelig for allmennheten. Å lansere nye endringer og funksjoner er både enkelt og smertefritt. Vi ruller ofte ut oppdateringer flere ganger daglig ved å sette opp noe som kalles “continuous deployment” som gjør at kodeendringer automatisk distribueres til riktige servermiljøer.

Teknologier

Teknologiene som brukes for å utvikle en headless Shopify nettbutikk

Å utvikle en Shopify nettbutikk betydde tidligere at du var nødt til å jobbe med deres "Liquid" malspråk. I en headless Shopify tilnærming representerer Shopify bare baksiden av systemet - dataene og forretningslogikken. Vi kan utvikle nettbutikkens front ved hjelp av de teknologiene vi mener passer best, men likevel er noen alternativer bedre egnet for å sikre effektiv utvikling, ytelse og vedlikehold.

Om du har brukt litt tid på å lese om headless Shopify, har du sannsynligvis hørt om Hydrogen og Oxygen. Det du kanskje ikke vet er at du har full fleksibilitet når det gjelder valg av programmeringsspråk og hosting av en headless Shopify nettbutikk.

Logoer av teknologier som går inn i en hodeløs Shopify-løsning.

Her er en liten oversikt over teknologien og noen forskjellige alternativer:

  • JavaScript er det mest anerkjente programmeringsspråket til utvikling av moderne nettapplikasjoner.
  • React er et JavaScript “bibliotek” for å utvikle brukergrensesnitt. React ble laget av Facebook og brukes i deres nett- og mobilapplikasjoner. Den andre store aktøren blant JavaScript-bibliotekene er Vue.
  • Remix er et av flere 'rammeverk' bygget på toppen av React. Dette rammeverket tilbyr en mer komplett løsning for effektiv utvikling av brukergrensesnitt, og inkluderer en rekke strukturer, konvensjoner, verktøy og standarder.
  • Hydrogen er Shopify sitt React-rammeverk for å bygge headless nettbutikker. Hydrogen er “i bunn og grunn Remix, men med noen innebygde og ferdiglagde Shopify-funksjoner” etter at Shopify kjøpte Remix i slutten av 2022.
  • Next.js er et enda mer populært React-rammeverk enn Remix, som vi vanligvis bruker til å utvikle nettsider og applikasjoner. Shopify anerkjenner viktigheten av å gi utviklere muligheten til å velge rammeverk for e-handelsprosjekter i Shopify. Shopify har derfor utviklet Hydrogen React for å tilby ferdige Shopify-funksjoner til andre React-rammeverk som Next.js, ikke bare sitt eget rammeverk.
  • Oxygen er hostingplattformen til Shopify for Hydrogen-nettbutikker. Oxygen håndterer serverinfrastrukturen til nettbutikken. 
  • Vercel er en mer omfattende og populær hostingplattform enn Oxygen fra Shopify. Vercel er spesielt egnet for å hoste Next.js webapplikasjoner, ettersom Next.js-rammeverket er utviklet og vedlikeholdt av Vercel. Vi vurderer kombinasjonen av Next.js+Vercel til å være like effektiv som Hydrogen+Oxygen for å utvikle headless Shopify-nettbutikker. Vercel gir også et kraftig utgangspunkt for utvikling med Next.js Commerce 2.0 og deres Shopify-mal.

Så, bør du utvikle din nye headless Shopify-butikk med Next.js eller Shopifys Hydrogen-rammeverk? Svaret kunne ikke vært mer åpenbart. I likhet med mange av de store beslutningene i livet og i forretningsverdenen; “det kommer an på” ;)

I Represent har vi et team av eksperter innen Next.js og en omfattende samling av ferdige komponenter og innholdsmoduler vi har utviklet internt, som for eksempel artikkelmaler og landingssider. Med disse ressursene kan vi gi våre kunder en raskere og bedre opplevelse når de bruker Next.js sammenlignet med Hydrogen. Shopify sitt Hydrogen-rammeverk vil sannsynligvis være det rette valget om du jobber med et byrå som spesialiserer seg på Remix-rammeverket. Begge alternativene kan realisere drømmene dine hvis de håndteres rett.

Quote icon

After careful consideration and trials with several US and European web agencies, we chose Represent. They are open and honest, understand our complex requirements, and build outstanding solutions for our online store.

Logosymbol GoogleGoogle showing 5 out of 5 stars on Google reviews.
5,0
Eddy Pintacsi
CEO
,
Apex Wheels
Et samarbeid med Represent

Slik tilnærmer vi oss et prosjekt med headless Shopify e-handel

Lær litt om vår tilnærming til prosjekter og samarbeid, for å gi deg en følelse av om vi kan være en god match for din virksomhet.

01

Er vi en god match?

Først og fremst, la oss ta en prat. Det vil være avgjørende for resultatet av prosjektet at våre verdier og tilnærming til problemløsning er forenlige.

Vi har de meste produktive samarbeidene med ambisiøse mennesker og bedrifter som setter pris på en åpen, tillitsbasert prosess og kommunikasjonsstil.

Represent er et "business-first" webbyrå. Vi brenner for design og teknologi, men vår viktigste oppgave er å forstå og utvikle forretningen din.

Med et team som forstår virksomheten din og som du ikke trenger å detaljstyre, frigjør du tiden din til andre viktige oppgaver, og kan stole på at prosjektet ditt går i riktig retning.

02

Omfang og budsjett for prosjektet

Hvis et tilbud med en fast pris for en ferdig løsning er det neste på ønskeliste din er jeg redd vi ikke kan hjelpe deg. Misoppfatningen om at du eller vi har alle svarene før vi starter prosjektet er den største feilen vi ser når bedrifter planlegger et prosjekt og skal velge samarbeidspartner. Og det er et klart tegn på at vi ikke er en match.

Så, hvordan bør vi angripe prosjektet? Vi definerer omganget og setter klare mål og forventninger basert på den nåværende situasjonen. Vi opparbeider en dyp forståelse av din virksomhet og hvor dere er på vei, og vurderer strategier for hvordan vårt samarbeid kan hjelpe oss å nærme oss dine forretningsmål. 

Enten med en total eller en månedlig budsjettramme, jobber vi tett sammen for å sikre at du får mest mulig verdi for pengene dine. En smidig tilnærming som dette vs. den tradisjonelle fossefall-tilnærmingen for prosjekter, sikrer at vi utvikler det riktige, ikke det vi planla da vi fortsatt var unge og dumme ;) Vi tilpasser oss, prioriterer og legger vekt på å bruke det vi lærer gjennom hele prosessen.

03

Å jobbe sammen som ett integrert team

Det skal være enkelt og gøy å jobbe med Represent. Vi tror på åpenhet og transparent kommunikasjon som legger grunnlag for å kunne stole på hverandre fra start.

Vi har regelmessige møter flere ganger i uken med felles diskusjoner og prioriteringer. Du vil også motta en ukentlig rapport hver mandag som oppsummerer fremgangen fra forrige uke, planene for den kommende uken, samt en oppdatering på tidsplanen og kostnadene. Ingen overraskelser. Full åpenhet. 

Vi unngår å plassere en prosjektleder mellom deg og vårt team som utfører arbeidet. Du vil samarbeide direkte med våre rådgivere, designere og utviklere. Da minimerer vi risikoen for misforståelser, og færre deltakere i møtene betyr mer penger til å produsere resultater. Den viktigste forutsetningen for alle roller i teamet vårt er gode kommunikasjonsevner.

04

Alt relatert til prosjektet på samme sted

Vi har en åpen og inkluderende prosess, og alt fra tidsplaner og oppgaver til et dedikert hjelpesenter med videotrening er tilgjengelig for alle involverte i prosjektverktøyet Notion.

05

Full åpenhet, ingen forpliktelse, ingen faste kostnader

Når du velger å jobbe med oss, er det ingen forpliktelser. Jobb med oss så lenge du er fornøyd med resultatene. Når løsningen din er lansert, vil vi ikke fakturere deg for en serviceavtale. Tilgjengeligheten vår er kostnadsfri. Vi fakturerer kun for den bistanden vi gir på timebasis.

Vårt mål er å være en fornøyelse å jobbe med. Enkelt. Trygt. Rettferdig. Vi bygger vår virksomhet på fornøyde kunder :)

Eksempel

Et godt eksempel på fordelene med en smidig tilnærming

La meg illustrere med et konkret eksempel basert på vår erfaring med Vitamail, for å vise hvordan en smidig prosess kan utspille seg. Før vi startet prosjektet utarbeidet vi et forslag der vi beskrev den første versjonen av deres headless Shopify EU nettbutikk for å utvide helsekost-forretningen utenfor Skandinavia.

Fem måneder inn i vårt samarbeid med Vitamail hadde vi har enda ikke utvidet til EU, som var den opprinnelige planen. Og Vitamail-teamet kunne ikke vært mer fornøyd! Ja, du leste riktig - vi hadde faktisk ikke levert det vi først avtalte da vi startet prosjektet sammen.

Quote icon

... de begynte å drømme, og vi begynte å oppfylle drømmene.

Da Vitamail-teamet så all fleksibiliteten og mulighetene som kommer med headless Shopify og Sanity CMS begynte de å drømme, og vi begynte å gjøre drømmene deres til virkelighet. Vi har bygget en kompleks innholdsstruktur, inkludert verktøy for å bygge landingssider til markedsføring, en database over flere hundre ingredienser, påstander knyttet til ingrediensene, studier knyttet til påstandene, og produkter som inneholder disse ingrediensene. Vi har skapt drømmeproduktet for Vitamails markedsavdeling og innholdsredaktører.

Vi har også integrert Chat GPT i Sanity Studio, slik at Vitamails innholdsredaktører kan duplisere og oversette innhold for å tilpasse seg hvert marked de går inn i når de utvider til resten av Europa.

Quote icon

Det er ingen tvil om at investeringen betaler seg på sikt...

Etter å ha bygget en solid ny grunnmur for de nordiske butikkene, var neste trinn med å utvide til resten av Europa enkelt. I løpet av et par uker var vi allerede klar til å erobre Europa! Den innledende omproriteringen for å styrke det tekniske grunnlaget i Norden før vi eksporterte til EU gir Vitamail en bedre langsiktig avkastning på investeringen sin.

Eksempler på "headless" netthandel

Se hva andre selskaper og bedrifter har gjort med headless handel

Vi utvikler løpende headless e-handelsløsninger med ambisiøse selskaper, fra Vitamail i Norge til Apex Wheels i Silicon Valley.

Her er noen eksempler på selskaper som driver nettbutikkene sine på en headless infrastruktur med Shopify og Sanity CMS.

Skjermbilde fra hodeløs nettbutikk bygget med Shopify og Sanity CMS for Qeeboo.

Qeeboo

Bygget med Shopify, Sanity CMS og frontend-rammeverket Next.js.

qeeboo.com
Skjermbilde fra hodeløs nettbutikk bygget med Shopify og Sanity CMS for Kotn.

Kotn

Bygget med Shopify, Sanity CMS og frontend-rammeverket Next.js.

kotn.com
Skjermbilde fra hodeløs nettbutikk bygget med Shopify og Sanity CMS for Aether.

AETHER Apparel

Bygget med Shopify, Sanity CMS og frontend-rammeverket Next.js.

aetherapparel.com
Skjermbilde fra hodeløs nettbutikk bygget med Sanity CMS for Puma.

Puma

Bygget med Sanity CMS og frontend-rammeverket Next.js.

us.puma.com
FAQ

Ofte stile spørsmål om headless Shopify

  • Hva er Shopify og Shopify Plus?
    Shopify er en alt-i-ett e-handelsplattform som lar bedrifter i alle størrelser sette opp en nettbutikk og selge sine produkter og tjenester. Med Shopify kan bedrifter administrere lagerbeholdning og bestillinger, behandle betalinger, designe nettbutikken, og gjøre enkel innholdsredigering.
    Shopify Plus er en "enterprise" versjon av Shopify-plattformen designet for større bedrifter med mer komplekse behov eller som omsetter for over 5 mill NOK i måneden. Det inkluderer funksjoner som ikke er tilgjengelige i standard et Shopify-abonnement, for eksempel skreddersøm av utsjekken.
  • Er Shopify et headless CMS?
    Det kan være det. Shopify er ikke et headless CMS ut-av-boksen. Det er en hostet e-handelsplattform som historisk har levert en sammenknyttet backend og frontend. Det er imidlertid mulig å lage en Shopify nettbutikk headless som beskrevet i denne artikkelen.
    Shopify tilbyr et Headless Commerce API, som lar utviklere lage en tilpasset nettbutikk som kan bygges med hvilken som helst front-end teknologi. Det er en API-first plattform, noe som betyr at alle data og funksjonalitet er tilgjengelig via API-er, noe som gjør det enkelt å lage en skreddersydd Shopify nettbutikk på en headless arkitektur.
    Vårt Shopify-spesialiserte webbyrå integrerer styrken fra Shopify med Sanity CMS, markedets #1 headless CMS. Interessert? La oss ta en prat.
  • Hva er headless Shopify? 
    Headless Shopify er en tilnærming til e-handel som gjør det mulig for en bedrift å bruke Shopify-plattformen til forretningslogikk og en strømlinjeformet utsjekk, men bruke en tilpasset frontend for å skape en rask og unik handleopplevelse for kundene. Denne tilnærmingen skiller frontend fra backend, slik at utviklere kan lage en tilpasset nettbutikk med unikt design og funksjonalitet.
  • Bør du velge en tradisjonell eller headless Shopify nettbutikk?
    Avgjørelsen om du skal velge en tradisjonell eller headless Shopify nettbutikk avhenger av dine spesifikke behov og preferanser. En tradisjonell nettbutikk er vanligvis enklere å sette opp og administrere, mens headless Shopify gir en mer tilpassbar og skalerbar e-handelsløsning for større bedrifter. Vi kan hjelpe deg å evaluere hvilket alternativ som er best for virksomheten din.
    Hvis du trenger hjelp med det eksisterende Shopify nettbutikk, eller trenger en helt ny nettbutikk, kan vårt Shopify-spesialiserte team gi deg resultatene du trenger. Som Shopify-partnerbyrå er vi godt rustet til å hjelpe deg.
  • Krever en headless Shopify-nettbutikk Shopify Plus?
    Gode nyheter: en moderne headless Shopify nettbutikk krever ikke Shopify Plus, noe som tilgjengeliggjør headless Shopify også for mindre bedrifter som omsetter for under 5 mill NOK i måneden.
  • Er Hydrogen det eneste programmeringsspråket vi kan bygge headless Shopify-butikker med?
    Nei! Du kan velge utviklingsspråk og rammeverk for en headless Shopify-butikk. Likevel har Hydrogen og Next.js klare fordeler i forhold til andre rammeverk og teknologier. Begge er rammeverk basert på React JavaScript-biblioteket, støttet av Shopify og deres initiativer for moderne headless nettbutikk.
  • Må en headless Shopify nettbutikk hostes på Shopifys Oxygen infrastruktur?
    Nei igjen! Vi synes ærlig talt Oxygen er begrensende sammenlignet med Vercel, som vi typisk bruker for hosting.
  • Hvor mye koster en headless Shopify-butikk å utvikle?
    Kundene våre som har valgt en headless Shopify nettbutikk er typisk ambisiøse og får utbytte av større og gjerne løpende, langsiktig investering i utvikling av nettbutikken sin. Kundene vi jobber med har typisk et budsjett som spenner fra NOK 500 000 til NOK 3 000 000 første år, som inkluderer lansering av en første versjon av nettbutikken i løpet av de første månedene og løpende videreutvikling.
  • Når kan vi komme i gang?
    Jeg er så glad du spurte! Vi er gleder oss til å snakke med deg og utforske hvordan vi kan hjelpe virksomheten din til å lykkes stort på nett! Ta kontakt her.

Vi vil gjerne bli kjent med deg, virksomheten din, og hvordan vi kan samarbeide for å hjelpe deg med å lykkes! Send oss en melding så finner vi en tid for å møtes :)

Snakk med oss om ditt prosjekt

La oss snakke om mulighetene

La oss ta en prat om hvordan du kan lykkes med Shopify.